Ontwikkelingen binnen een familiebedrijf

Samen met een collega adviseur gingen we op bezoek bij een familiebedrijf in Friesland. De ouders hadden het bedrijf enkele jaren geleden overgedragen aan zoon en schoondochter. De nieuwe generatie heeft grote plannen en wilden dit met ons bespreken. Leuk!

De plannen werden uitgebreid doorgenomen. Zij hadden er goed over nagedacht en de kansen die zij zagen deelden wij. Een aantal personeelsleden vonden de vernieuwing snel gaan en gaven weerstand. De ondernemers stelden zich kwetsbaar op en vroegen ons hoe wij ernaar keken. Er is een toen een plan en traject ingezet waar in brede zin aandacht is voor de nieuwe organisatie. Alle ontwikkelingen hadden ook invloed op hun privé financiële situatie. Er werd een financiële planning opgesteld met een duidelijk advies door mijn collega. De ondernemers hadden zowel zakelijk als privé (weer) overzicht en vrijheid om te doen waar ze goed in zijn; ondernemen!